Odkrycie roku

No więc dokonałem odkrycia roku. Setki lat badań naukowych, śledztw, analiz, zbierania śladów, ale to ja na to wpadłem... Zapewne jestem pierwszą osobą, która to odkryła, a może nie... Nie wiem. Ale o co właściwie chodzi?

No więc pewnego razu słucham muzyki na YouTubie z autogenerowanej playlisty ze starą muzyką. I nagle w tle leci utwór "Go West" autorstwa Pet Shop Boys. Zaciekawił mnie ten utwór i postanowiłem co nieco na jego temat poszukać na necie... I znalazłem wiele ciekawych rzeczy.


No więc melodia tego utworu na pewno jest znana wielu Polakom. Kojarzycie tą charakterystyczną melodię, do której polscy kibice śpiewają te słynne "Polska, biało-czerwoni"? No więc właśnie ta melodia pochodzi z tej piosenki... Choć w sumie to nie do końca, bo geneza tej melodii sięga kilkudziesięciu lat wstecz. Utwór Pet Shop Boys jest coverem utworu autorstwa Village People (ci od "YMCA") o tym samym tytule. Utwór ten miał wychwalać Zachód, jako miejsce, w którym rzekomo można żyć spokojnie, szczęśliwie i w pokoju, w przeciwieństwie do Wschodu. Jeżeli przyjrzeć się bliżej melodii oryginalnej melodii oraz utworu Pet Shop Boys, to można zauważyć, że wykorzystano melodię z refrenu hymnu Związku Radzieckiego jako celowy zabieg.

Reasumując, polscy kibice przez te wszystkie lata kibicowali biało-czerwonym w rytm komunistycznego hymnu Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich. Żeby było jeszcze lepiej, zacytuję refren hymnu ZSRR:
 Sław´sia, Otieczestwo nasze swobodnoje, Drużby narodow nadiożnyj opłot! Partija Lenina – siła narodnaja Nas k torżestwu kommunizma wiediot!

A teraz polskie tłumaczenie:

Chwała ci, Ojczyzno, tyś ziemia swobody, Ludów przyjaźni ostoja i straż! Partio Lenina, siło naszych ludów, Do zwycięstwa komunizmu wiedź nas!

Polscy kibice chwalą PARTIĘ LENINA [ZOBACZ JAK]

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Melodia - Semi-modularny Syntezator Polifoniczny